„Radosne Słoneczka” oraz „Tęczowe Nutki” spotkały się wspólnie w jednej sali, aby porozmawiać o bezpieczeństwie. Dzieci za pomocą przygotowanych plansz opowiadały o tym, czego im nie wolno robić. Przedszkolaki po przeprowadzonych zajęciach wiedzą, że pewne rzeczy mogą wykonywać tylko dorośli. Pamiętają również, co należy zrobić, gdy przydarzy się wypadek. Poznane zasady obie grupy utrwaliły poprzez kolorowanie przygotowanych dla nich obrazków.

Nie zawsze możemy towarzyszyć naszym pociechom i czuwać nad ich bezpieczeństwem. Niemożliwe jest wyeliminowanie wszystkich zagrożeń. Dlatego powinno się jak najwcześniej pokazywać dzieciom sytuacje, które mogą ich spotkać w codziennym życiu. Przyzwyczajać je do ograniczeń, miedzy innymi przez ustalenie zakazów i nakazów. Przedszkolaki z oddziału przedszkolnego w Różankach w minionym tygodniu wzięły udział w zajęciach dotyczących bezpiecznych zachowań w życiu codziennym, podczas zabaw w domu i w przedszkolu.

Przyjaciel wie, ile wart jest sam,
przyjaciel wie, kiedy odejść ma.
A gdy już jest, wszystko wie bez słów,
przyjaciel mój umie żyć za dwóch.

W środę, 19 lutego „Wesołe Misie” w ramach realizacji programu „Lubimy czytać” obchodziły Dzień Przyjaźni w bibliotece. Dzień ten był okazją do wspólnej zabawy. Było czytanie opowiadania, były zagadki, pląsy oraz rozmowy o tym, jaki powinien być prawdziwy przyjaciel. Mamy nadzieję, że przyjaźnie zawarte w przedszkolu będą trwały latami.

ZDROWIE MAMY, BO O CZYSTOŚĆ RĄCZEK DBAMY

W przedszkolu trzeba utrzymać w czystości wiele par rąk. Higiena rąk jest bardzo ważna, ponieważ dzieci uczą się między innymi przez dotykanie, doświadczanie i często brudzenie się. Dnia 5 marca przeznaczyliśmy poranek przed śniadaniem na zabawę z żabką, która przypomniała nam etapy prawidłowego mycia rąk. Ćwiczyliśmy wszyscy – dzieci i dorośli, aby utrwalić „sześć skoków” do naprawdę czystych rąk. Dbałość o zdrowie poprzez czyste ręce to aktywność, którą w przedszkolu traktujemy jako działanie nawykowe. Czyste ręce, to zdrowia więcej!

„Radosne Słoneczka” miały ostatnio okazję uczestniczyć w zajęciach o przyjaźni. Dzieci na początku zajęć przywitały się i pozdrowiły miłymi słowami i gestami, a następnie wysłuchały opowiadania W. Chotomskiej o przygodach Kubusia Puchatka i jego przyjaciół. Dzieci chętnie brały udział w zabawach odwołujących się do ich serdeczności względem innych, jak zabawa w pocieszanie przyjaciela lub mówienie kolegom czegoś miłego.

W dniu 25.02.2020 r. dzieci z grupy „Tęczowe Nutki” zastanawiały się kim jest i jak powinien zachowywać się prawdziwy przyjaciel. Po wysłuchaniu opowiadania o zaginionym ogonie Kłapouchego oraz paczce przyjaciół, która ruszyła mu na pomoc, dzieci wiedziały już na pewno jakie cechy powinien mieć prawdziwy przyjaciel. Jedną z najważniejszych miało być dobro w człowieku, później wymieniliśmy uśmiech, chęć pomocy, wspieranie i pomaganie w trudnych chwilach ale także sprawianie radości.

TEATRZYK „NA STRAGANIE”

W karnawale bliskie są nam tematy bajek, maskarad i teatru. Nie omieszkaliśmy więc tego wykorzystać do przekazania dzieciom treści kształtujących zdrowe nawyki żywieniowe. „Maluchy” z Wojcieszyc miały zatem okazję obejrzeć teatrzyk kukiełkowy pt. „Na straganie”, który był realizacją kolejnego działania z programu „Rosnę Zdrowo”. Dzieci bardzo lubią tę formę przekazu, dlatego po obejrzeniu teatrzyku same chętnie wcieliły się w role aktorów, wystawiając własne improwizacje z użyciem pacynek.

W ramach realizacji programu „Zdrowy przedszkolak” dnia 21 lutego „Mądre Sówki” wzięły udział w kolejnym działaniu promującym zdrowy styl życia. Zajęcia rozpoczęliśmy od krótkiej pogadanki na temat zdrowia, właściwego odżywiania dzieci oraz wpływu aktywności ruchowej na nasze samopoczucie. Zwróciliśmy także uwagę na odpowiedni strój podczas ćwiczeń.

 

 

W piątek 24 stycznia dzieci z grupy „Mądre Sówki” odwiedził farmaceuta, Pan Michał Czaja, tata Adasia. W trakcie spotkania dzieci dowiedziały się, na czym polega praca farmaceuty. To nie tylko sprzedaż leków w aptece, ale także ich wykonywanie wg specjalnych receptur. Pan farmaceuta wytłumaczył dzieciom, czym są tabletki, kapsułki, maści, żele, aerozole, syropy, krople i zastrzyki. Ważnym wątkiem rozmowy z przedszkolakami były zasady odnoszące się do stosowania leków tylko i wyłącznie pod opieką dorosłych.