Temat dnia: Liczymy instrumenty.
Cel: rozwijanie umiejętności liczenia,
Grupa: 5/6 latków.

1. Zabawa w rytmie marsza – rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej. Dziecko maszeruje w rytmie wystukiwanym przez rodzica za pomocą bębenka, klaskania, stukania.

Dziś orkiestra marsza gra - dziecko maszeruje w miejscu,
bum, bum, bum - wykonuje trzy miarowe uderzenia o uda,
tra, la, la - klaszcze trzy razy.

 

Następnie powtarza tekst za Rodzicem, równocześnie maszerując.
Równo dzieci maszerują, raz i dwa, raz i dwa,
i wesoło przytupują, raz i dwa, raz i dwa.

Następnie Rodzic dodaje dodatkowe zadanie:
Równo dzieci maszerują, raz i dwa, raz i dwa,
klaszczą, skrzyżują ręce na piersiach, klaszczą, uderzają o uda,
i wesoło przytupują, raz i dwa, raz i dwa.
zatrzymują się i tupią.

2. Policz instrumenty każdego rodzaju i wpisz odpowiednią liczbę w okienko (załącznik – policz instrumenty).

3. Wymień nazwę instrumentów. Policz sylaby w nazwach instrumentów i narysuj odpowiednią ilość kresek w okienkach pod każdym obrazkiem (załącznik – policz sylaby).

4. „Muzyczny labirynt”. Spróbuj znaleźć drogę małej gitarzystki do nut (załącznik – labirynt).

5. „Liczymy instrumenty”. Wykonaj odejmowanie w każdym okienku (załącznik – odejmowanie).

6. Zabawa rytmiczna „Raz, dwa, trzy”. Obejrzyj film i naśladuj przedstawione tam ruchy w odpowiednim tempie. Zaproś do zabawy swoją rodzinę.

 

7. Posłuchaj piosenki „Jestem muzykantem”. Podczas zabawy naśladuj dźwięki wydawane przez poszczególne instrumenty.

 

 

 

PLIKI:
LABIRYNT
ODEJMOWANIE
POLICZ INSTRUMENTY
POLICZ SYLABY