Temat dnia: Zakochany w syrenie
Cel: poznawanie historii powstania Warszawy
Grupa: 5/6 latków.

1. Ozdabianie napisu Polska.
Potrzebne będą: napis Polska (załącznik – Polska), kredki, mazaki, pastele.
Podaj nazwę kraju, w którym mieszkasz. Dokończ zdanie „Polska to...”. Dzieci dostają napis Polska i ozdabiają go według własnego pomysłu.

2. Obejrzyj mapę Polski (załącznik – mapa Polski). Rodzic wyjaśnia, co oznaczają poszczególne kolory. Odszukują Wisłę, Bałtyk i Warszawę (Rodzic pomaga w razie problemów).

Temat: Myjemy zęby.
Cel ogólny: kształcenie prawidłowych postaw związanych z higieną jamy ustnej.

1. Królik Pampiś uczy dzieci myć zęby.

 

Temat dnia: Kim jesteś?
Cel: kształtowanie poczucia przynależności narodowej.
Grupa: 5/6 latków.

1. W związku ze zbliżającymi się ŚWIĘTAMI MAJOWYMI, warto przypomnieć sobie nasze symbole narodowe. Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują biel i czerwień? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w filmie animowanym dla najmłodszych.

 

Temat dnia: Najpiękniejsze miejsce świata.
Cel: kształtowanie poczucia rytmu.
Grupa: 5/6 latków.

1. Obejrzyj film o najpiękniejszych miejscach na świecie. Zastanów się, które chciałbyś odwiedzić i dlaczego?

 

Temat dnia: Miejsca, które znam
Cel: rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
Grupa: 5/6 latków.

1. Dzieci rysują po śladach. Określają, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 21

2. Wykonajmy Misiowe liczmany, które pomogą Ci w wykonywaniu następnych zadań. (realizacja Dnia Matematyki z programu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”)
Pokoloruj misiowe liczmany, każdy na inny kolor – ile kolorów będzie Ci do tego potrzebnych? Wytnij swoje liczmany i wykorzystuj je do wykonywania następnych zadań matematycznych. Misiowi będzie bardzo miło, jeśli zrobisz sobie zdjęcie z wykonanymi liczmanami. (załącznik - liczmany)

Temat dnia: Małe miasteczko.
Cel: rozwijanie mowy.
Grupa: 5/6 latków.

1. Zapraszamy na rozgrzewkę rytmiczno – ruchową.

 

 Temat dnia: Lis i lornetka.
Cel: promowanie postawy proekologicznej.
Grupa: 5/6 latków.

1. Obejrzyj krótką bajkę, a następnie odpowiedz na pytania.
- Jak została zanieczyszczona rzeka?
- Co się stanie z rybami zanieczyszczonej rzeki?
- Jak myślisz, kto tutaj był trucicielem?
- Co możemy zrobić, żeby zapobiegać zanieczyszczeniom środowiska?

 

Temat dnia: Hodowla hiacyntów
Cel: zachęcanie do dbania o swoje najbliższe środowisko, wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin
Grupa: 5/6 latków.

1. Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach. Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling. W czasie pracy posłuchaj piosenki o „Ekokulturze”

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 18

Temat dnia: Chroń przyrodę.
Cel: rozwijanie sprawności manualnych.
Grupa: 5/6 latków.

1. 22 kwietnia obchodzimy DZIEŃ ZIEMI. Jest to największe ekologiczne święto, obchodzone od 1970 r. na całym świecie, obecnie w 192 krajach. Celem obchodów jest budowanie świadomości, jak kruchy jest ekosystem Ziemi oraz propagowanie właściwych postaw ekologicznych.

2. Obejrzyj bajkę o rodzinie Brudasińskich oraz obrazek (załącznik – ratujemy przyrodę). Opowiedz, co każdy z nas może zrobić, aby pomóc w ratowaniu przyrody?

 

Temat dnia: Jak dbać o przyrodę.
Cel: rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
Grupa: 5/6 latków.

1. Obejrzyj obrazki i oceń czy Ada i Olek są przyjaciółmi przyrody. Następnie zastanów się, jak ty dbasz o przyrodę i spróbuj to narysować.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 
str. 14

2. Obejrzyj bajkę, a dowiesz się, co może się stać, jeśli nie będziemy dbać o przyrodę.