Temat dnia: Zabawy z mamą i tatą.
Cel: zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu.
Grupa: 3/4 latków.

1. „Kwiaty i serduszka”- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności ruchowej.
Potrzebujemy: garnek, drewnianą łyżkę, serduszka i kwiaty (zał. nr 1- szablon serduszka, kwiaty), kredki, patyczek do szaszłyków lub wykałaczkę, sznurek, nożyczki.
Garnek i drewniana łyżka zamieniają się w instrument muzyczny dla rodzica- bębenek. Dziecku wręczamy wycięte z szablonu serduszka i kwiaty. Rodzic uderza w „bębenek”. Dziecko układa przed sobą tyle kwiatków lub serduszek, ile dźwięków usłyszało. Na koniec zabawy dziecko koloruje serduszka i kwiaty, a następnie robi z nich dekorację do swojego pokoju. Przekuwa serduszka i kwiaty patyczkiem i nawleka ja na sznurek.

 

2. „Masażyk”- według Bożeny Formy.
Dziecko siada wygodnie przed rodzicem. Rodzic układa dłonie na plecach dziecka i opowiada:
Wędruje z mamusią hen leśną dróżką- rysuje palcami wskazującymi ścieżkę od góry do dołu pleców,
Przez góry wysokie i łąki- rysuje góry, wykonuje ruchu kuliste, pociera dłońmi o plecy,
Dla nas wesoło wietrzyk powiewa- delikatnie uderza w plecy pięściami obu rąk,
A w górze śpiewają skowronki- uderza delikatnie opuszkami palców w górną część pleców,
Zza chmur nagle spogląda słońce- rysuje słońce,
Ciepłe wysyła promienie- mocno pociera roztwartymi dłońmi o plecy,
Zbiera kwiaty pięknie pachnące- rysuje kontury kwiatów, naśladuje ich wąchanie, zbliżając dłonie do nosa,
Stokrotki, rumianki, złocienie- rysuje linie faliste w dowolnych kierunkach,
Potem leżymy sobie na trawie- delikatnie przykłada policzek do pleców dziecka,
I w niebo spoglądamy- przesuwa dłoń od dołu do góry pleców,
Najcudowniejsze są takie chwile- dmucha delikatnie we włosy dziecka,
Bo mamę mocno kochamy- rysuje na plecach serduszko.
Następnie zamieniamy się miejscami. Dziecko siada za rodzicem. Rodzic ponownie opowiada a dziecko wykonując „masażyk” odtwarza opowiadanie rysując po plecach rodzica. Zabawę można wykonać również pomiędzy rodzeństwem.

3. Dziecko:
- ogląda obrazek,
- mówi co robi Olek i Ada z rodzicami,
- opowiada jak spędza wspólne chwile z rodzicami,
- kończy kolorować rysunki serca według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 
str. 55.

4. Burza mózgów na temat: W co się bawię z mamą, a w co z tatą? Wykonanie plakatu.
Potrzebujemy karton lub dużą kartkę papieru, kredki, pastele lub mazaki, klej.
Dziecko nakleja na karton postacie: kobiety, mężczyzny i dziecka (zał. nr 2- postacie). Postać dziecka przekleja na środku, natomiast postać kobiety i mężczyzny po bokach. Zadajemy dziecku pytanie: W co może bawić się z mama, a w co z tata?
Dziecko maluje swoje pomysły na kartonie. Pomiędzy postacią kobiety i dziecka rysuje zabawy w jakie może bawić się z mamą, a pomiędzy postacią mężczyzny i dziecka, zabawy w które może bawić się z tatą.

5. Swobodny taniec z rodzicami do piosenki „Zabawa z mamą”.

6. Ćwiczenia logopedyczne „Ola i jej miś”.

Plansze możemy wykorzystać jako grę dla całej rodziny, używając pionków i kostki. Zadanie polega na dotarciu Oli do misia, jednak na każdym polu na którym się zatrzymamy musimy wykonać ćwiczenie logopedyczne poprzez wypowiedzenie dwukrotnie frazy z pola (zał. nr 3- Ola i jej miś).

 

PLIKI:
SZABLON SERDUSZKA
SZABLON KWIATY
POSTACIE
POSTACIE 2
OLA I JEJ MIŚ