Temat dnia: Segregujemy śmieci.
Cel: zachęcanie do dbania o środowisko, kształtowanie nawyków ekologicznych.
Grupa: 3/4 latków.
1. Bajka edukacyjna „Staś i segregacja śmieci”.
Po obejrzeniu bajki zadaj dziecku pytania:
- do jakiego pojemnika (w jakim kolorze) wrzucimy plastikową butelkę?
- do jakiego pojemnika (w jakim kolorze) wrzucimy szklaną butelkę?
- do jakiego pojemnika (w jakim kolorze) wrzucimy pusty karton?
- do jakiego pojemnika (w jakim kolorze) wrzucimy obierki po ziemniakach?
2. Ćwiczenia manualne „Kolorowe śmieci”. Odwzorowywanie rytmu.
Potrzebujemy: plastelinę w kolorach: żółtym, zielonym, niebieskim; wykałaczki (możemy też użyć patyczków do szaszłyków);
Dziecko lepi w palcach kulki z plasteliny. Przyglądając się układowi kolorowych kółeczek (zał. nr 1- kolory rytmy), nakłada na wykałaczkę kulki z plasteliny w tej samej kolejności. Podczas nakładania kulek z plasteliny w odpowiedniej kolejności, dziecko wymienia kolor plasteliny, jednocześnie utrwalając kolory pojemników na śmieci, np. żółty- plastik i metal, niebieski- papier, zielony- szkło.
W tle słuchaj piosenki o „Ekokulturze”
3. Dziecko:
- ogląda obrazki,
- nazywa kolory koszy, które służą do segregowania śmieci,
- mówi jakie śmieci do nich wrzucamy,
- łączy liniami obrazki z odpowiednimi koszami,
- koloruje odpowiednio kosze: pierwszy- na zielono, drugi- na żółto, trzeci- na niebiesko.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf
str. 41.
4. Taniec do piosenki „Ekologiczne reggae”.
I. Czysta ziemia, zdrowa woda,
Błękit nieba i przyroda – dziecko unosi ręce w górę, kołysze nimi z lewej strony na prawą,
To prawdziwe skarby nasze – rozkłada ręce przed sobą,
Gdy jest jasno, światło gaszę – klaszcze w dłonie.
Ref: Lubisz przyrodę- szanuj ją.
Ziemia to jest nasz wspólny dom – maszeruje w miejscu.
II. Sarna biegnie skrajem łąki – podskakuje w miejscu,
Leci motyl do biedronki – ugina ręce i macha energicznie dłońmi,
Piękny zapach lasu czuję... - unosi energicznie ręce w górę,
Śmieci w domu posortuje! – powoli je opuszcza.
Ref: Lubisz...
III. Jedźmy razem nad jeziora,
Lato to najlepsza pora! – dziecko unosi ręce w górę, kołysze nimi z lewej strony na prawą,
Czy wyrażasz na to zgodę? – rozkłada ręce przed sobą,
Ale najpierw- zakręć wodę! – kręci dłońmi w prawo i w lewo.
Ref: Lubisz...
5. Praca plastyczna „Eko gąsienica”.
Potrzebujemy: papierowe opakowanie po jajkach, nożyczki, 2 słomki, farby, pędzel, wodę.
6. Ułóż puzzle „Sprzątanie”.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225397-sprz%C4%85tanie?utm_source=facebook&utm_medium=visit&utm_campaign=share_puzzle&fbclid=IwAR0JZ-z9jXD8sfmMHvqgkRmnPpbKnjEqPC_bswUXc7jpOc0SKt3T03D1hbE
Moje Drogie Przedszkolaki,
W obecnych okolicznościach nie możemy wybrać się wspólnie na spacer w celu oczyszczenia naszej planety, czyli pozbierania śmieci. Korzystając ze wspaniałej pogody, jeśli wybierzecie się ze swoimi rodzicami na spacer do lasu lub parku, proszę zabierzcie ze sobą worek na śmieci. Pamiętajcie o założeniu maseczki oraz rękawic. Jeśli napotkacie na swej drodze odpady, pozbierajcie je do worka. Później wspólnie z rodzicami posegregujcie zebrane śmieci do odpowiednich pojemników. Pomóżmy Ziemi być wyspą zieloną, bez zanieczyszczeń.
Cały świat jest w naszych rękach, możesz dbać o cały świat, chociaż masz niewiele lat!
Zadanie dodatkowe w ramach realizacji programu „Rosnę zdrowo”:
Trening fitness dla dzieci.
Ćwiczenia możemy wykonywać całą rodziną :)
PLIKI:
KOLORY - RYTMY