Temat dnia: Jesteśmy dla siebie uprzejmi.
Cel: zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie.
Grupa: 3/4 latków.

1. Wyszukiwanie różnic między obrazkami.
Znajdź pięć różnic między obrazkami (załącznik 1- różnice, różnice 2).
2. Posłuchaj piosenki o zwrotach grzecznościowych.

 

 

3. Wysłuchaj wiersza J. Koczanowskiej „Przyjaciel”.
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy, byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze Cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z Tobą jest,
gdy coś się nie powiedzie.
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza:
- Ilu przyjaciół wystarczy mieć?
- Kogo możemy nazwać przyjacielem?
- Po czym można poznać przyjaciela?

4. Przygotowanie niespodzianki dla przyjaciela- praca plastyczna.
Dziecko zastanawia się kogo może nazwać przyjacielem. Rodzic zachęca dziecko do przygotowania niespodzianki poprzez narysowanie „Czarodziejskiego obrazka” (według pomysłu dziecka) dla kolegi lub koleżanki.

5. Ćwiczenie rytmiczne doskonalące aparat mowy „Dzieci”.
Dziecko swobodnie maszeruje w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce dziecko zatrzymuje się i głośno recytuje:
Na całym świecie
Dzieci mieszkają
Lubią się bawić
Dobre serca mają.
Wypowiadane słowa za każdym razem dziecko recytuje w innym rytmie i różnym natężeniu głosu.

 

PLIKI:
RÓŻNICE
RÓŻNICE 2