Temat dnia: Kwiaty na łące
Cel: Utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące.
Grupa: 3/4-latków.
1. Posłuchaj wiersza Grażyny Lech „Kwiaty na łące”:
Dywan z kwiatów, ziół i traw
Są w nim jaskry, maki, szczaw.
Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.
Kreta także tutaj spotkasz.
Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!
Piękna, kolorowa łąka.
Odpowiedz na pytania:
-O jakim miejscu jest ten wiersz?
-Jakie rośliny rosły na łące?
-Jakie zwierzęta tam przebywały?
-Jak wyglądała łąka?
2. Obejrzyj zdjęcie przedstawiające kwiaty na łące (załącznik – kwiaty na łące). Powtórz nazwy kwiatów wskazywanych przez rodzica: mak, chaber, rumianek.
3. Wykonaj zadania według polecenia:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf str. 52
4. Ćwiczenie kształtujące prawidłową postawę ciała „Podglądamy owady na łące” – dziecko kładzie się na brzuchu i słucha odgłosów łąki. Rodzic co jakiś czas woła: „Zobacz, motylek!”, „Spójrz, pszczoła!” – wówczas dziecko zwija dłonie na kształt lornetki i przykłada do oczu (łokcie nie mogą dotykać podłoża).
5. Wykonaj z pomocą rodzica makietę łąki (załączniki – łąka makieta1, łąka makieta2). Możesz użyć do tego kartonu, kolorowego papieru, bibuły, plasteliny, nakrętek, pomalowanych skorupek orzechów, plastikowych jajeczek itp.
PLIKI:
KWIATY NA ŁĄCE
ŁĄKA MAKIETA 1
ŁĄKA MAKIETA 2