Temat dnia: Segregujemy śmieci.
Cel: zachęcanie do dbania o środowisko, kształtowanie nawyków ekologicznych.
Grupa: 3/4 latków.

1. Bajka edukacyjna „Staś i segregacja śmieci”.

 

Temat dnia: Sadzimy rośliny.
Cel: rozwijanie umiejętności matematycznych.
Grupa: 3/4 latków.

1. Ćwiczenie pamięci – „Kwiaty ogrodowe”. Potrzebne będą: sylwety kwiatów ogrodowych (od 1 do 3 z każdego gatunku, w różnych kolorach), np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży (wyciętych, wydrukowanych lub narysowanych).
Rodzic układa na stole sylwety przygotowanych kwiatów dziecko podaje nazwy kwiatów i je liczy. Wskazuje, który kwiat jest: pierwszy, drugi, trzeci, a który czwarty. Następnie odwraca się, a rodzic chowa sylwetę jednego kwiatu. Dziecko patrzy i odgaduje, którego kwiatka brakuje, po czym odtwarza początkowy układ kwiatów – dokłada odpowiedni kwiat.

2. Zabawa ruchowa z elementem spostrzegawczości – „W poszukiwaniu cienia, w poszukiwaniu słońca”. Dziecko stoi przed rodzicem, który przypomina, co to jest cień. Na zawołanie: Poszukaj cienia!, dziecko szuka w pomieszczeniu lub w ogrodzie zacienionego miejsca i zatrzymuje się w nim. Na zawołanie: Poszukaj słońca!, szuka nasłonecznionego miejsca. Rodzic wydaje polecenia w różnej kolejności. Za każdym razem dziecko stara się znaleźć inne miejsce niż poprzednio.

Temat dnia: Dbamy o ogródek.
Cel: Zachęcanie do uprawiania roślin.
Grupa: 3/4-latków.

1. Obejrzyj bajkę „Ogródek Peppy i Georga”.

 

Dzieci odpowiedzą zapewne, że jest to postać w pelerynie, która potrafi latać i ma bransoletę z przyciskami dającymi różne moce. A jeśli powiemy im, że bohaterowie istnieją w prawdziwym świecie? Zamiast peleryn noszą kombinezony ochronne, a ich moce to odwaga i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. To ratownicy medyczni. Dzięki ich poświęceniu, czujemy się bezpieczni, bo jest ktoś, kto w razie potrzeby nam pomoże. A teraz spytajmy dzieci, kto chciałby zostać pomocnikiem bohatera. Ponieważ ci prawdziwi bohaterowie nie dostają sygnałów z powietrza i nie teleportują się na miejsce wypadku, to my musimy zawiadomić ich o tym, że ktoś potrzebuje pomocy i udzielić jej najlepiej, jak potrafimy do przyjazdu karetki. Z filmiku zamieszczonego w tym artykule dowiemy się, jak to zrobić. Poprośmy dzieci o ćwiczenie masażu serca na misiu. Zdjęcia z ćwiczeń można przesłać mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Warto wiedzieć, że według badań sam masaż serca jest równie skuteczny w ratowaniu osób dorosłych, co pierwsza pomoc z wdechami ratowniczymi (nie dotyczy to udzielania pierwszej pomocy dzieciom – u nich oddychanie jest nadal ważne).

 

Temat: Oszczędzamy wodę.
Cel główny: kształtowanie postawy proekologicznej
Grupa: 3/4latki.

1. Rozwiązywanie zagadek słuchowych. Rodzic odtwarza film. Dziecko wsłuchuje się w odgłosy i przy pomocą Rodzica próbuje je rozpoznać i nazwać.

 

Temat dnia: Domy zwierząt wiejskich.
Cel: wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt wiejskich.
Grupa: 3/4 latków.

1. Film edukacyjny pt. „Gdzie ja mieszkam”- poznawanie domów zwierząt wiejskich.

 

Temat dnia: Na wiejskim podwórku.
Cel: rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
Grupa: 3/4 latków.

1. „Zabawa na powitanie”. Dziecko wykonuje ruchy, które będą ilustracją wierszyka. Powtarza kilka razy aby nauczyć się treści na pamięć.
Krok do przodu,
krok do tyłu,
teraz podskok w górę.
Zrób kółeczko z dwóch paluszków (łączy ze sobą palec wskazujący i kciuk)
i wyjrzyj przez dziurę. (przykłada palce do oka).

Temat dnia: Zwierzęta wiejskie i ich dzieci.
Cel: Utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych.
Grupa: 3/4-latków.

1. Posłuchaj piosenki „Ko, ko, ko”.

 

Temat: W wiejskiej zagrodzie.
Cel główny: utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
Grupa: 3/4latki.

1. Zwierzęta na wsi - odgłosy zwierząt.
Dziecko naśladuje głosy zwierząt przedstawione w filmie.

 

Temat dnia: W koszyku wielkanocnym
Cel: rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
Grupa: 3/4 latków.

 

1. Pisanka- przygotowanie materiału do zabawy.
Sylwety małych jajek (załącznik nr 1- pisanki szablon) dziecko koloruje kredkami (może też pomalować farbami) według instrukcji:
- pokoloruj 5 jajek na niebiesko,
- pokoloruj 4 jajka na czerwono,
- pokoloruj 3 jajka na zielono,
- pokoloruj 2 jajka na żółto.