1. Koduj z nami
2. Zatańczmy razem:
3. ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
Ćwiczenia oddechowe:
Ćwiczenie 1:
- Dziecko kładzie się z książką na brzuchu, a następnie licząc do czterech nabiera powietrza do brzucha przez nos, żeby stał się okrągły jak piłka, następnie zatrzymuje powietrze w brzuchu licząc do czterech. Licząc do czterech powoli wypuszcza powietrze z brzucha przez usta. Brzuch powoli kurczy się i opada.
Ćwiczenie 2:
-Dziecko przyjmuje dowolną pozycję stojącą. Ciało jest wyprostowane, rozluźnione, pracuje tylko brzuch. Bierze głęboki wdech przez nos i liczy do czterech następnie gwałtownie, robiąc przerwy wydycha powietrze przez nos. Brzuch porusza się, jakby falował. Należy dokładnie wypchnąć całe powietrze.
4. Prowadzimy swój kalendarz pogody.
5. Z parasolem za pan brat – kolorujemy swój wymarzony parasol
6. Zabawa badawcza. „Jak powstają deszczowe chmury?”
Najlepszy efekt osiągniemy, jeżeli przed zabawą zasłonimy okna. Wcześniej należy przygotować wszystkie materiały i przybory. W czasie doświadczenia należy zachować szczególną ostrożność ze względu na niebezpieczeństwo poparzenia gorącą wodą. Zapraszam do wspólnej zabawy
Wykonanie doświadczenia z pomocą RODZICA:
Szklane naczynie, talerz, kostki lodu, wrząca woda, latarka
Przelanie wrzącej wody do szklanego naczynia (wykonuje rodzic)
Nakrycie naczynia talerzem (wykonuje rodzic)
Ułożenie kostek lodu na talerzu (z pomocą rodzica)
Obserwowanie naczynia podświetlanego latarką (przy zgaszonym świetle).
7. Rysuj po śladzie a później pokoloruj rysunek.
8. Kolorujemy według kodu
9. Nasze własne puzzle.
10. Połącz z właściwym cieniem.
11. Robimy swojego motyla. Potrzebne nam będą: farby, rolka po papierze, kartka do wycięcia skrzydeł, mazaki, klej. Malujemy naszą rolkę po papierze na jakiś kolor lub robimy jakiś wzorek. Następnie wycinamy skrzydła naszego motyla i ozdabiamy je, a następnie przyklejamy do naszej rolki. Wykonujemy czółka i przyklejamy od środka. Na sam koniec zostaje nam już tylko dorysować oczy i usta naszemu motylkowi. I praca gotowa.