10 PROPOZYCJI ZABAWA DLA DZIECI
- Zabawy rozgrzewające narządy artykulacyjne - „Wesołe farma”
Dzieci powtarzają za dorosłym odgłosy zwierząt hodowlanych ze staranny rozgrzewaniem narządów artykulacyjnych, wydawane dźwięki powinny być „przesadzone” tak by maksymalnie pracowały usta, żuchwa, ślinianki, podniebienie miękkie oraz język
- krowa – muuu, muuu
- świnia – chrum, chrum
- kura – ko ko ko
- owca – beee, beee, beee
- koza – mee, mee, mee
- pszczoła – bzzz, bzzz, bzzz
- Zabawy przy muzyce - „Zumba dla dzieci” (linki załączone w osobnym pliku)
- Zabawy matematyczne z kartami pracy (załączone w osobnym pliku)
- Zabawy grafomotoryczne z kartami pracy (załączone w osobnym pliku)
- Nauka na pamięć piosenki ilustrowanej tańcem „Żabie kroki” (linki załączone w osobnym pliku).
Piosenka jest znana dzieciom – w teledysku, który jest animowany widać ruchy, które dzieci mogą naśladować lub można zachęcać do własnej radosnej twórczości i wyładowywania własnych emocji przy skocznej melodii. - Praca plastyczna „Wiosenna tęcza”
Do pracy potrzebne będą : farby w kolorach tęczy, gąbka do naczyń, pędzelek, białą kartka format dowolny im większy tym więcej zabawy :) , podkład dla zachowania czystości otoczenia. Zaczynamy od pomalowania farbą kolorowych pasków na gąbce i nasączenie jej odpowiednimi kolorami, gdy tą część mamy za sobą na białej kartce za pomocą gąbki rysujemy kolorowy ( 1 lub kilka) łuk tęczy. Staramy się zachęcać dziecko do uzupełniania obrazka o dodatkowe elementy jak słońce, niebo, chmury, trawa itp. - Praca z kartą pracy „Sekwencje” (załączone w osobnym pliku)
Zaczynamy od układania sekwencji dziecku z przedmiotów mu znanych muszą to być najwyżej dwa inne przedmioty w ilości większej niż 4 sztuki – np. widelec, szklanka. Układamy dowolny ciąg np. widelec, szklanka, widelec, szklanka, widelec, szklanka, widelec... ; widelec, szklanka, szklanka, widelec, szklanka, szklanka, .... Na podstawie ciągu tłumaczymy dziecku, że jego zadaniem jest ułożenie dalszej części ciągu. Gdy robi to na konkretnych przedmiotach przenosimy tę wiedzę na kartę pracy, na której są sekwencje już ułożone, ale także takie do własnego „kodowania”. - Zabawa „Ile mamy tego w domu?” (załączone w osobnym pliku)
Na podstawie załączonego obrazka zadaniem dziecka jest policzyć i wpisać cyfrę ( 6latki) lub liczbę kropek ( 5latki) odpowiadająca ilości. - Zabawa plastyczna z plasteliną (załączone w osobnym pliku)
Zadaniem dziecka jest wykleić z plasteliny kropki, które znajdują się na króliczku. - Obserwacja przez okna lub na spacerze budzącej się do życia przyrody - obserwacja ptaków, nasłuchiwanie odgłosów pochodzących z dworu, obserwacja roślin.
- Założenie hodowli fasoli
Potrzebne będą: słoik, ziarenko fasoli, woda, gumka recepturka, gaza, stary bandaż.
Pomagamy dziecku w założeniu hodowli fasolki i dbaniu o nią, a także obserwowaniu kolejnych etapów jej wzrostu.