1. Utrwalenie piosenki z zajęć, rozwijającej aparat mowy: „Jestem muzykantem” – Bawię się z Piosenką

 


2. Aktywne zabawy przy piosenkach „A ram sam sam”- Śpiewające Brzdące i „Ręce do góry”- Dj Miki (youtube.com)

 

3. Praca plastyczna „Wiosenne drzewka z popcornu”:

Potrzebne będą:

  • rolki po papierze toaletowym lub po papierowych ręcznikach kuchennych,
  • brązowa i zielona farba,
  • popcorn (jeśli nie mamy może być biała bibuła bądź kawałki papieru toaletowego)
  • klej,
  • pędzelek,
  • nożyczki,
  • kawałek białej tektury

Do wykonania jednego drzewka można wykorzystać dwie rolki po papierze toaletowym, jedną na pień, a drugą na konary, bądź jedną rolkę po papierowym ręczniku kuchennym.
Naszą pracę zaczynamy od pomalowania rolek na brązowo. Później, gdy rolki wyschną, nacinamy jedną z rolek po papierze toaletowym tworząc konary. Konary przyklejamy do pnia. W przypadku rolki po ręczniku papierowym nacinamy rolkę na górze. Biała tekturę malujemy na zielono, będzie to nasza podstawka. Popcorn maczamy w kleju i przyklejamy do konarów. Gdy do pracy zamiast popcornu używamy białej bibuły bądź kawałków papieru toaletowego, zadaniem dziecka jest zrobienie białych kulek (w tym przypadku dodatkowo rozwijamy motorykę małą naszego dziecka). Na koniec możemy przyciąć nasze pnie troszkę na dole i przykleić do przygotowanej wcześniej tektury. Możemy spryskać je perfumem. Wiosenne drzewka nie tylko pięknie wyglądają, ale też pięknie pachną. Prawdziwa WIOSNA.

 

4. „Domowy tor przeszkód”

Drodzy rodzice, jak wiemy nasze pociechy uwielbiają być w ruchu. Ze względu na panujące warunki możemy zaproponować dzieciom aktywność fizyczną w formie domowego toru przeszkód. Do zabawy wykorzystujemy przedmioty które mamy w mieszkaniu. Poduszki mogą zastąpić pachołki, które dzieci będą musiały pokonać slalomem. Możemy ćwiczenie modelować poprzez dodanie piłki, czyli slalom z piłką między poduszkami. Poduszki mogą być wykorzystane również jako przeszkody, które dziecko musi przeskakiwać. Kolejną stacją będą krzesła, pod którymi przedszkolak musi się przeczołgać. Na kocu, bądź łóżku spróbujmy nauczyć nasze dzieci przewrotu w przód. Wyznaczmy w domu kawałek miejsca w którym będziemy trenować celność poprzez rzuty. Jeśli nie mamy piłki możemy wykorzystać papier toaletowy, który nie uszkodzi nam niczego w domu . Na pewno każdy ma jakiś pojemnik, miskę bądź wiadro do którego dziecko będzie trenować rzuty. Pamiętajmy o wyznaczeniu linii rzutu.

5. „Wyścigi piórek”.

Możemy urządzić wyścigi rodzinne w których wykorzystamy pióra i słomki. Wyznaczmy linię startu i mety. Nasze piórka to zawodnicy którzy będą się ścigać, a ich motorem napędowym będzie powietrze wydmuchiwane przez słomki.

6. „Stonoga z wytłaczanki po jajkach”

Potrzebne będą:

  • Wytłaczanka po jajkach
  • Nożyczki
  • Farby
  • Pędzel
  • Druciki kreatywne lub plastelina


Wycinamy dół wytłaczanki, który malujemy wybranymi kolorami. Z przodu malujemy buzię naszej stonogi. Nożyczkami robimy dziurki dla nóg i czółek, przez które będziemy przewlekać nasze druciki. Jeśli nie mamy drucików, możemy nogi i czółka wykonać z plasteliny.

Stonoga

7. „Domowy ogródek”

Wiosna to czas w którym obserwujemy rozwój przyrody. Wykonajmy z naszymi dziećmi mini ogródek, aby mogły obserwować wzrost roślin. W doniczce bądź pojemniku zasadźmy rzeżuchę i cebulę. Nasze pociechy uwielbiają zabawy z ziemią. Codzienne doglądanie, podlewanie i dbanie o zasadzone nasiona da im ogromną satysfakcję. Wychodowaną rzeżuchę i szczypior będą mogły wykorzystać w tworzeniu wiosennych kanapek.

8. Wiosenne kanapki- wzmacniamy naszą odporność.

Pozwólmy naszym dzieciom na samodzielne przygotowanie śniadania. Przygotujmy artykuły spożywcze które dzieci wybiorą i udekorują nimi swoje kanapki. Pamiętajmy o dodaniu warzyw oraz wychodowanym szczypiorku i rzeżusze. Kanapki które wykonają sami zawsze lepiej smakują.

9. „Mój domowy bazgrołek”

Zadaniem dziecka jest narysowanie na kartce swojego domowego bazgrołka (można wykorzystać przygotowaną w załączniku kartkę).

10. „Brudny bazgrolinek”.

Tym razem naszym zadaniem jest sprawdzenie dlaczego potrzebujemy mydła do mycia rąk. Dlaczego nie możemy myć rąk samą wodą? To proste potocznie mówiąc od mydła uciekają zarazki, bakterie itd, a nasze doświadczenie zobrazuje to dzieciom.
Potrzebujemy:

  • talerz,
  • pieprz (to będzie nasz brud),
  • płyn do mycia naczyń (zastąpi mydło),
  • woda (lub mleko),
  • patyczek do uszu.

Na talerz wlewamy wody lub mleka, następnie prosimy dzieci, aby rozsypały po wodzie pierz. Następnie moczymy wacik w samej wodzie i dotykamy nim środek talerza – nic się nie dzieje. Kolejnym krokiem jest namoczenie wacika w płynie do mycia naczyń i ponowne dotknięcie nim środka talerza – zauważamy, że pierz (nasz brud) uciekł. Wniosek: aby mieć czyste rączki należy zawsze używać mydła.