TEMATYKA OGÓLNA: Czarno na białym.

CELE: rozwijanie zainteresowania przyrodą, rozwijanie zdolności plastycznych, nauka prawidłowej artykulacji głoski s.

  1. Ćwiczenia z gazetami dla dzieci i rodziców

Proszę o wykonanie 5 poleceń.

 https://wordwall.net/pl/resource/1670830/%C4%87wiczenia-z-gazetami-dla-dzieci-i-rodzic%C3%B3w-chro%C5%84my-%C5%9Brodowisko

  1. Ćwiczenia graficzne „Wężowa skóra”

Zdjęcia przedstawiające węże, węże wycięte z papieru w kratkę.

Rodzic z dzieckiem ogląda zdjęcia węży i różne wzory na ich długim, łuskowatym ciele, którymi różnią się poszczególne gatunki i ostrzegają przed niebezpieczeństwem inne zwierzęta, zadaniem dzieci jest pokolorować kratki, tak aby utworzyć kolorowy wzór na wężu.

  1. Zabawa słownikowa „Co to jest?”

Rodzic mówi, że są słowa, które mają więcej niż jedno znaczenie. Pokazuje dziecku obrazki i prosi, by nazwało to, co się na nich znajduje. Podaje przykład zebry i pasów drogowych, Następnie prosi, by dziecko dobrało w pary obrazki, które mają taką samą nazwę, ale oznaczają coś innego (załącznik - OBRAZKI)

  1. Rozmowa z dziećmi na temat „Jaka jest zebra”

Rodzic rozpoczyna rozmowę recytacją wiersza J. Brzechwy „Zebra”.

Czy ta zebra jest prawdziwa?

Czy to tak naprawdę bywa?

Czy też malarz z bożej łaski

Pomalował osła w paski?

Rodzic prosi, aby dziecko odpowiedziało na pytanie: Czy zebra jest biała w czarne paski czy może czarna w białe paski?

  1. Układanie szlaczka „Czarno na białym”

Potrzebne będą: białe i czarne paski papierowe, kartki białe i czarne.

Rodzic układa wzór białych pasków i czarnych pasków ułożonych na przemian obok siebie. Rodzic zachęca dziecko do ułożenia czarno-białego wzoru z pasków białych i czarnych, ułożonych w odstępach, na czarnej kartce lub białej.

  1. Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski „s”

Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski s.

Otwieramy usta, kładziemy język płasko, na dole, czubek języka dotyka dolnych zębów, syczymy jak wąż: sssssss. Rodzic zwraca uwagę, aby przy głosce s nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dziecko powtarza za rodzicem głoskę s, kontrolując w lusterku pracę języka.

  1. Wyszukiwanie rymów do nazw zwierząt

Dziecko wybiera obrazek ze zwierzęciem, podaje jego nazwę i szuka słów, które rymują się z tą nazwą zwierzęcia (załącznik - ZWIERZĘTA)

 

Lew- krzew, drzew, śpiew

Żyrafa- szafa, gafa, rafa, fotografa

Tygrys- irys, kaprys, rys

Słoń- dłoń, chroń, koń

  1. Praca plastyczna „Zebra”- wykonanie pracy dowolnym sposobem

Potrzebne będą: tacka papierowa, czarny marker, załącznik – ZEBRA2

Wykonaj pracę plastyczną na wzór tej w załączniku, narysuj zebrze paski, doklej uszka i oczy, nie zapomnij o uśmiechu.

 

LISTA ZAŁĄCZNIKÓW:

OBRAZKI

ZWIERZĘTA

ZEBRA2