TEMATYKA OGÓLNA: Daleka wyprawa

CELE: bogacenie zasobu słownictwa, rozwijanie sprawności fizycznej

 

  1. Proszę o wykonanie 4 poleceń

 https://wordwall.net/pl/resource/1479836/zestaw-%C4%87wicze%C5%84-zwierz%C4%99ta-na-wsi-karty-ruchowe

  1. Ćwiczenia słuchowe „Odgłosy dochodzące z dżungli”

Potrzebne będą: nagranie z odgłosami zwierząt egzotycznych.

Dziecko próbuje rozpoznać i nazwać usłyszane dźwięki. Może naśladować usłyszane odgłosy.

  1. Ćwiczenia oddechowe „Trąba słonia”

Potrzebne będą: słomki, kawałki bibuły, talerzyki.

Dziecko próbuje za pomocą słomki (trąby) przenieść kawałek bibuły na talerzyk.

  1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Zwierzęta w Afryce”

Mama czytała mi dzisiaj wiersz

i dzięki mamie znam już Afrykę!

Wiem, że tam bardzo gorąco jest

i że mieszkają zwierzęta dzikie.

 

Ogromne słonie, co mają kły

i wodą z trąby się polewają.

Żyją tam jeszcze wielkie żyrafy!

Szyje najdłuższe na świecie mają!

 

Małpki wesoło skaczą pom drzewach

i lubią patrzeć na wszystko z góry.

Lew nosi grzywę, pędzi jak wiatr,

ale niestety jest dość ponury!

 

Są jeszcze grube hipopotamy!

Całymi dniami moczą się w błocie.

No i pantery! Szybkie i zwinne!

I mają ruchy naprawdę kocie!

Na wielkich łąkach pasą się zebry

i mają paski- czarne i białe.

Są krokodyle i nosorożce.

Jak wyglądają?... Już zapomniałem.

  1. Rozmowa na temat wiersza

- Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?

- Gdzie żyją te zwierzęta?

- Gdzie my możemy spotkać takie zwierzęta?

  1. Zabawa dydaktyczna „Egzotyczne sylaby”

Dziecko wspólnie z rodzicem dzieli na sylaby nazwy zwierząt:

- hipopotam,

- krokodyl,

- słoń,

- zebra,

- żyrafa,

- małpa.

  1. Zabawy na świeżym powietrzu

Dziecko porusza się swobodnie po podwórku. Na dźwięk gwizdka naśladuje kolejno zwierzęta: papugę, krokodyla, słonia, małpę, lwa.