TEMAT: Kąpiel.
CELE: zapoznanie z zasadami dbania o higienę osobistą osobista podczas kąpieli, zapoznanie z zasadami mycia włosów, kształtowanie umiejętności dbania o higienę osobistą, kształtowanie umiejętności dbania o porządek w łazience.
- Słuchanie piosenki „Kąpiel”
https://piesio.tv/tag/piosenki-o-kapieli/
- Zabawa „Wszyscy, którzy lubią…”
Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, że każdy może lubić coś innego, i że jest to naturalne. Rodzic czyta dziecku, a dziecko odpowiada co lubi a czego nie lubi:
- brać prysznic
- kąpać się w wannie
- myć się gąbką
- pluskać się w jeziorze
- zapach mydła
- wycierać się ręcznikiem
- śpiewać w wannie
- bawić się w wodzie
- być czystym
- Opowiadanie „Rudka śpiewa w wannie”
Rodzic czyta historię „Rudka śpiewa w wannie” (załącznik - RUDKA ŚPIEWA W WANNIE)
- Kąpiel poważna sprawa
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat kąpieli i mycia ciała, które mogą być fajną zabawą, ale należy pamiętać o najważniejszym- dokładnym umyciu się. Rodzic zadaje pytania dotyczące treści zawartych w opowiadaniu oraz w animacji „Rudki sposób na Pociaka”, np.
- Jaki błąd popełnia Rudka podczas kąpieli?
- Gdzie najchętniej ukrywają się Pociaki Smrodziaki?
- Co by się stało, gdyby Gąbucha nie pomogła Rudce?
- Co oprócz Gąbuchy było potrzebne do mycia?
- Stworzenie i zdobienie wanny
Potrzebne będą: pudełko po mleku lub soku, kolorowy papier, ozdoby, woda, płyn do mycia ciała
Rodzic rozcina pudełko po mleku lub soku, wzdłuż jego dłuższej ścianki - na dwie podobne części. Dziecko otrzymuje jedną część. Ozdabia pudełko wannę z zewnątrz, naklejając na nie wycięte z kolorowego papieru kawałki. Do tak przygotowanej wanny dziecko może nalać wody i odrobinę płynu do kąpieli.
- Części mojego ciała to nie taka prosta sprawa
Dziecko wspólnie z rodzicem pokazuje poszczególne części ciała (załącznik – CZĘŚCI CIAŁA)
- Zabawa „A ja zawsze myję stopy, brzuch i szyję”
Zabawa w kalambury. Rodzic rysuje na kartkach, rysunki przedstawiające czynności higieniczne np. mycie głowy, mycie stóp, mycie rąk, mycie brzucha itd. Dziecko losuje karteczkę z obrazkiem. Za pomocą pantomimy pokazuje tą czynność, a rodzic odgaduje.
LISTA ZAŁĄCZNIKÓW: