PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE

„Radosne Słoneczka” wzięły udział w kolejnym działaniu z Programu „Zdrowo i sportowo”. Przedszkolaki wspólnie wykonały sałatkę owocową. Dzieci samodzielnie pokroiły przygotowane przez nauczyciela owoce, posmakowały oraz wymieszały składniki. Drugie śniadanie zamieniło się w pyszną owocową ucztę. Mamy nadzieję, że zastrzyk witamin wzmocni odporność naszych przedszkolaków.

Realizując kolejne zadanie Programu edukacyjnego, przedszkolaki z grup „Mądre Sówki” i „Wesołe Misie” dowiedziały się czym jest nawyk. Rozmawialiśmy o tym, jakie mamy nawyki i skupialiśmy się na tych zdrowych. Na dywanie odbyła się gimnastyka z Małym Misiem - ćwiczyliśmy nawyk witania się, mycia zębów i rąk, a także prawidłowego przechodzenia przez jezdnię. Dzieci wymieniały szereg zdrowych nawyków, które mają, argumentując dlaczego są one zdrowe lub nie – na szczęście nasze przedszkolaki mają prawie same zdrowe nawyki. Zadaniem domowym dla „Wesołych Misiów” było uzupełnienie „Karty Zdrowego Nawyku”, którą wykonywały na zajęciach.

Slime to niezwykła masa plastyczna, uwielbiana przez dzieci. Służy do zabawy sensorycznej oraz rozwija percepcję zmysłową. Zabawa przy użyciu slime stymuluje przede wszystkim rozwój zmysłu dotyku oraz wspomaga rozwój motoryki małej. „Tęczowe Nutki” w ramach realizacji programu edukacyjnego „Gramy zmysłami” samodzielnie robiły slime. Przedszkolaki z wielkim entuzjazmem i zaciekawieniem podeszły do zadania.q

Każdy z nas miał kiedyś okazję odczuwać kilka emocji jednocześnie. Smutek nie raz mieszał się z radością, a niepewność z gniewem. Realizując program czytelniczy – „Misiowe czytanie” dzieci z grupy „Wesołe Misie” poznały kolejną z emocji. W książce pt. „Gucio się wstydzi” przedstawione zostały sytuacje, w których mały jednorożec doświadcza temu właśnie odczuciu.  Dzieci uczyły się rozpoznawać uczucie wstydu wśród innych emocji i brały czynny udział w proponowanych przez wychowawcę zabawach.

„Mądre Sówki” 22 lutego wybrały się na pieszą wycieczkę, żeby sprawdzić co słychać w lesie? Przedszkolaki podczas długiego spaceru starały się znaleźć znaki panującej jeszcze  zimy, ale ku zdziwieniu najmłodszych, więcej swoich śladów zostawiła Pani Wiosna. Podziwialiśmy w lesie zielony i mokry mech, który jak się dowiedzieliśmy pomaga gromadzić wodę dla drzew, słuchaliśmy świeżo wyklutych piskląt w ich budkach lęgowych. „Mądre Sówki” dobrze wiedzą – aby usłyszeć odgłosy lasu musimy być cicho. Przypomnieliśmy sobie również zasady zachowania w lesie i poszanowania przyrody – byliśmy w końcu „w gościnie”. Wiemy już zatem, że wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami.

„Bajkowe Motyle” podczas realizacji cyklu tematycznego „Nasze zmysły”, miały okazję doskonalić umiejętność spostrzegania świata za pomocą wzroku, smaku, węchu, słuchu i dotyku. Dzieci z wielką radością na nowo odkrywały swoje zmysły, poprzez różnego rodzaju doświadczenia i zabawy. Duże wrażenie zrobiły na przedszkolakach alfabet Braille’a – odnaleziony na pudełkach po lekach oraz język migowy – obejrzeliśmy wiersz J. Tuwima „Rzepka” migany przez tłumacza. Zwieńczeniem zajęć była praca plastyczna - kontur dłoni wyklejony materiałami o różnych fakturach.

W tym tygodniu obchodziliśmy w naszym przedszkolu „Międzynarodowy Dzień Puzzli”. Tego dnia puzzle służyły do różnych zadań - nie tylko do układania obrazka. Dzięki zabawom puzzlami dzieci kształtowały szereg umiejętności związanych między innymi z analizą i syntezą wzrokową. Przedszkolaki układały puzzle matematyczne - utrwalające obraz graficzny cyfr oraz puzzle obrazkowo - wyrazowe. Lalki i klocki tego dnia poszły odpocząć, za to wszystkie dzieci z zapałem układały puzzle w mniejszych i większych grupach. Dzień minął nam bardzo radośnie i aktywnie.

„Tęczowe Nutki” w ramach realizacji programu edukacyjnego „Gramy zmysłami” stymulowały zmysł wzroku. Dzieci wykonywały eksperymenty z wykorzystaniem: barwników, wody, oleju i cukierków. Przedszkolaki bardzo aktywnie uczestniczyły w zajęciach i w dużym skupieniu słuchały wyjaśnień Pani. Najbardziej wszystkim podobał się eksperyment, który polegał na połączeniu zabarwionej wody i oleju. W dużym skupieniu wszyscy obserwowali, jak olej unosi się nad wodą, ponieważ ma mniejszą gęstość. Projekt „Gramy zmysłami” umożliwia łączenie nauki z zabawą, a jego realizacja daje dzieciom wiele radości.